Poznaj motocykl
Jako że motocykl się do ciebie nie dopasuje, musisz ty
poznać jego właściwości jezdne. Najważniejsze są : droga hamowania,
przyśpieszenie, wyważenie przy nagłej zmianie kierunku jazdy. Do tego
celu powienieneś skierować twoją pierwszą przejażdżkę na jakieś
odosobnione miejsce, najlepiej bez ruchu drogowego np. duży parking. Weź
ze sobą minimum 6 plastikowych butelek, które posłużą ci jako pachołki
do ćwiczeń.
Ćwiczenie pierwsze: Start. Przyśpieszaj na prostym odcinku drogi aż bez patrzenia n alicznik będziesz wyczówał z jaką prędkością w danej chwili na danym biegu jedziesz.
Ćwiczenie drugie: hamowanie. Ostre hamowanie jest bardzo ważne. Zacznij od prędkości 60 km/h stopniowo ją podnosząc. Zaczynaj hamować zawsze w tym samym miejscu – zaznacz je pachołkiem.
Ćwiczenie trzecie: slalom. Miarą długości miedzy pachołkami jest twój motor. Zacznij od podwójnej długości twego motoru jako odstęp. Przejeżdżaj między pachołkami z coraz większą prędkością. Dobrym wynikiem jest jeśli z prędkością 50-60 km/h przejedziesz dwa razy bez błędnie.
Ćwiczenie czwarte: test jelenia. Czyli jedna z tradycyjnych sytuacji w mieście kiedy ci auto nagle wysunie się na drogę. Musisz tą przeszkodę po prostu ominąć i się następnie zatrzymać. Wyjdź z założenia że samochód wyjeżdża z prawej strony ustaw twoje pachołki jak na obrazku po prawej. Pierwszy pachołek musi być w odlgłoąci 1,5 do 2 długości motoru od następnych dwóch. Te dwa środkowe symbolizują przeszkodę na drodze. Pierwszy pachołek ustaw przesunięty pomiędzy te dwa następne aczkolwiek nie bezpośrednio pomiędzy nimi a bardziej przy lewej stronie (mniej więcej1/3 od lewego pachołka). Dwa ostatnie pachołki pokazują ci „dead line“ do której się musisz zatrzymać. Powinny być ustawione nie więcej niż trzy długości motoru od przeszkody. Twoja prędkość powinna wynosić minimum 50 km/h. Przejeżdżaj po prawej stronie pierwszego pachołka następnie zmieniając szybko kierunke jazdy, po lewej stronie przeszkody. Zmieniając znowu kierunek jazdy zatrzymaj się po środku i przed pachołkami z „dead line“.
Ćwiczenie pierwsze: Start. Przyśpieszaj na prostym odcinku drogi aż bez patrzenia n alicznik będziesz wyczówał z jaką prędkością w danej chwili na danym biegu jedziesz.
Ćwiczenie drugie: hamowanie. Ostre hamowanie jest bardzo ważne. Zacznij od prędkości 60 km/h stopniowo ją podnosząc. Zaczynaj hamować zawsze w tym samym miejscu – zaznacz je pachołkiem.
Ćwiczenie trzecie: slalom. Miarą długości miedzy pachołkami jest twój motor. Zacznij od podwójnej długości twego motoru jako odstęp. Przejeżdżaj między pachołkami z coraz większą prędkością. Dobrym wynikiem jest jeśli z prędkością 50-60 km/h przejedziesz dwa razy bez błędnie.
Ćwiczenie czwarte: test jelenia. Czyli jedna z tradycyjnych sytuacji w mieście kiedy ci auto nagle wysunie się na drogę. Musisz tą przeszkodę po prostu ominąć i się następnie zatrzymać. Wyjdź z założenia że samochód wyjeżdża z prawej strony ustaw twoje pachołki jak na obrazku po prawej. Pierwszy pachołek musi być w odlgłoąci 1,5 do 2 długości motoru od następnych dwóch. Te dwa środkowe symbolizują przeszkodę na drodze. Pierwszy pachołek ustaw przesunięty pomiędzy te dwa następne aczkolwiek nie bezpośrednio pomiędzy nimi a bardziej przy lewej stronie (mniej więcej1/3 od lewego pachołka). Dwa ostatnie pachołki pokazują ci „dead line“ do której się musisz zatrzymać. Powinny być ustawione nie więcej niż trzy długości motoru od przeszkody. Twoja prędkość powinna wynosić minimum 50 km/h. Przejeżdżaj po prawej stronie pierwszego pachołka następnie zmieniając szybko kierunke jazdy, po lewej stronie przeszkody. Zmieniając znowu kierunek jazdy zatrzymaj się po środku i przed pachołkami z „dead line“.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz